sobota, 10 stycznia 2015

Kolejne zakupy wege

Jako, że moja dieta wegańska idzie świetnie i dopiero co zaczynam odkrywać jej tajniki to w mojej kuchni brakuje wielu czarodziejskich składników. Ale dziś jestem bogatsza o kilka nowych produktów. W internetowym sklepie z wegańskimi produktami zakupiłam czarną sól - kala namak, płatki drożdżowe, gumę ksantanową, olej kokosowy, kostki rosołowe i na deser popcorn :)


Guma ksantanowa to naturalna substancja bogata w błonnik stosowana do zagęszczania produktów spożywczych oraz obniżania ich kaloryczności. Ja wykorzystam ją do pieczenia ciast.


Olej kokosowy jest idealnym dodatkiem do sałatek oraz zdrowym zamiennikiem margaryny, doskonale sprawdza się przy smażeniu, nadając potrawom delikatny, kokosowy posmak. Jest niezastąpiony w kuchni jak i w codziennej pielęgnacji jako naturalny zamiennik każdego drogiego kremu, balsamu lub odżywki do włosów.


Kostki Warzywne Bio - Składniki: sól, skrobia kukurydziana, tłuszcz palmowy, cebula (5%), surowy cukier trzcinowy, seler, por (1,5%), marchew (1,5%), lubczyk, pietruszka, gałka muszkatołowa, kurkuma, czosnek, pieprz.


Kala Namak znana również jako sól czarna lub czarna sól Indyjska to przyprawa o słonym i ostrym zapachu. Ma on charakterystyczny aromat jajeczny. U mnie będzie wykorzystana do wegańskiej jajecznicy zwanej tofucznicą. 


Płatki drożdżowe czyli drożdże nieaktywne są popularnym składnikiem wielu wegańskich potraw. Drożdże mają mocny smak orzechowo - serowy. Stosuje się je często zamiast sera. Ja użyję ich do przygotowania np. wegańskiego parmezanu. 


No a popcorn stosuje się jako umilacz weekendowych seansów filmowych :)





1 komentarz: