sobota, 17 stycznia 2015

Wegańskie menu na tydzień

Będąc na początku wegańskiej diety co tydzień starannie planuję moje zakupy oraz tygodniowe menu. Siadam z książką lub przed komputerem i wyszukuję przepisy. Wszystko starannie notuję i robię listę zakupów. Obecnie jestem bardzo zainspirowana książką jak i blogiem Jadłonomia oraz blogiem Olgi Smile, to stamtąd głównie biorę przepisy.  Za co obu Paniom bardzo dziękuję. Gotowanie idzie mi dobrze, a potrawy są coraz smaczniejsze. Nawet na zasmuconej twarzy mojego męża dostrzegam cień uśmiechu (bo chłopak je co mu daję). Dziś przedstawię przykładowe menu na przyszły tydzień.

Kapuśniak po indyjsku
Aloo Gobi czyli curry z kalafiora
Makaron z pieczonymi paprykami
Sałatka z wędzonym tofu
Cytrynowa pasta z groszku






Dziś powstała pasta na chleb z zielonego groszku i soku z cytryny oraz przepyszne ciasto marchewkowe.
Pasta to ugotowany mrożony groszek zblendowany z sokiem z 1 cytryny, oliwą z oliwek, ząbkiem czosnku, pęczkiem koperku, solą i pieprzem. Przepis na ciasto marchewkowe znajdziecie na stronie Jadłonomi, jest świetne. 

 


Ciasto marchewkowe było pyszne i mokre, a masę stanowią zmiksowane nerkowce z odrobiną mleka sojowego i syropu z agawy. 




Aloo gobi czyli curry z kalafiora i ziemniaków podałam z ryżem z dodatkiem cynamonu, kardamonu i imbiru. Połączenie było świetne, a samo danie jak z najlepszej restauracji. Będzie to jedno z moich ulubionych dań.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz