wtorek, 22 lipca 2014

Spaghetti z anchois i kaparami

Proste i pyszne spaghetti to coś co pokochałam we Włoszech. Jada się tam wiele potraw z rybami w tym makarony czy fasolę. Do tej pory połączenie to było dla mnie dość osobliwe, ale próbując jak to robią Włosi przekonałam się tego typu eksperymentów kulinarnych. Dziś w rolę ryby wciela się mała sardelka europejska, rybka tłusta o intensywnym rybim smaku i zapachu zwana z francuska anchois. 
Na oliwie z oliwek smażę ząbek czosnku, parę rozdrobnionych filecików anchois oraz łyżkę kaparów, zalewam pulpą pomidorową, doprawiam solą, świeżo zmielonym pieprzem oraz pęczkiem posiekanej pietruszki i gotowe.
Z Włoch przywiozłam spaghetti oznaczone nr 1 czyli najcieńsze, gotuje się je zaledwie 3 minuty. Jakież było moje zdziwienie, że spaghetti oznaczone jest numerami. Ja naliczyłam ich aż osiem, a może jest ich więcej ? Numerki te oznaczają własnie ich grubość. Z ciekawości zakupiłam numero uno. Było świetne, szczególnie w połączeniu z tak prostym sosem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz