niedziela, 2 lutego 2014

Zazworki czyli ciasteczka imbirowe








Przepis na zazworki pochodzi z gazety Slow Life, którą kupiłam w Empiku.
Nigdy nie robiłam ciastek imbirowych, więc postanowiłam wykorzystać ten przepis. 

Potrzebne są:
3 jajka 
300 g cukru pudru
300 g maki krupczatki
20 g sproszkowanego imbiru.

Jajka należy ubić z cukrem na białą masę, dodać mąkę i imbir i zagnieść ciasto. Potem formujemy ciastka, które przed włożeniem do pieca muszą poleżeć 3 godziny. Pieczemy ok 20 minut w 150 C.
Ja miałam za mało mąki krupczatki dlatego ciasto było zbyt rzadkie i stąd ten kształt. Dodałam też niecałe opakowanie imbiru (niecałe 15 g). 
Ciastka mają ciekawy smak i są bardzo rozgrzewające. Dla amatorów imbiru polecam. Co ciekawe jest to przepis kuchni śląskiej hmmm....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz